Výlet na Košarisko

Vychádzka – nedeľa 1.7.2012, 9:30

Miesto stretnutia : Stupava, autobusová zastávka Obora

Trasa: Stupava, Obora – Pod Kamenným vŕškom – Staré Hájne – Košarisko – Pri Suchom potoku – Červený domček – Pod Kamenným vŕškom – Obora

Prevýšenie: cca. 200 m

Trvanie: cca. 4 h

Dopravné spojenie:

Tam:

8:30 odjazd autobusu z Bratislavy, aut. stanica Mlynské nivy, zastávka č. 65, príjazd na zastávku Stupava, Obora 9:26.

Späť:

13:47 odjazd autobusu zo zastávky Stupava, Obora smer Bratislava

15:00, 15:05, 15:12, 15:40 odjazdy autobusov zo Stupavy, aut. stanica, smer Bratislava

Predpoveď počasia: zamračené, teplota 28 – 32 °C, zrážky žiadne.

Poznámka: V bufete na Košarisku si dáme obed, je to približne v polovici cesty a značenie druhej polovice nie je jednoznačné, takže sa treba posilniť.

Správa z cesty:

Ráno mi volá Pali, že autobus do Stupavy práve odchádza a kde sme. Nuž, ideme autom, zle sme sa pochopili. Nevadí, v Stupave sme teda o dohodnutej pol desiatej, privítame sa, trochu sa začudujeme, prečo sme len štyria, a rezko sa púšťame po zelenej poza Stupavu smerom do lesa. Je teplý deň, chvalabohu, že les to trochu tlmí.
Pri rozdeľovníku Pod Kamenným vŕškom odbočujeme doprava smerom na Staré Hájne. Cesta nebadane stúpa, ale v družnom rozhovore si to takmer nevšimneme. Všímame si najmä komárov a čo je horšie, oni si všímajú nás. Chutí im hlavne Laurina krv a Laura nás preto pri rozdeľovníku Staré Hájne nenápadne nabáda, aby sme zmenili trasu smerom na Pajštún a odtiaľ po hrebeni do Stupavy. Veliteľ výpravy však návrh kategoricky zamieta a pokračujeme v pôvodnej trase smerom na Košarisko. Komárov našťastie postupne s pribúdajúcim slnkom ubúda, už len sem tam nejaký provokačne pichne.
Pali s Klaudiou nám cestou rozprávajú, ako boli deň predtým na svadbe synovcovho syna v Borinke, ako tam mali prenajatú turistickú chatu, ako sa tam kúpali v miestnom bazéne a ako niektorí hostia prespali v policajtskej ubytovni. O nejakú polhodinku sa vynoríme na Košarisku a Klaudii sa to tam zdá všetko mimoriadne povedomé. Pomaly kráčame do bufetu na kofolu a Klaudia stále hovorí, že to tam vyzerá presne ako včera na svadbe. Pri bufete na parkovisku je to už naozaj jasné. Presne v tejto chate sa včera odohrávala svadobná veselica a presne v tomto bazéne sa včera Klaudia s Palim kúpali. Niektorí svadobní hostia sú stále tu, prijímajú nás medzi seba, hostia nás svadobnými koláčmi a vodou. Paliho rodina je mimoriadne veselá, všetci sú usmiati od ucha k uchu a chrlia vtipné poznámky.
Polhodinku posedíme, oddýchneme a pokračujeme ďalej po asfaltke smerom na Lozorno. Pri rybníku odbáčame vľavo a prichádzame k Červenému domčeku. Nikto tu nie je, posadíme sa teda k ohnisku a hostíme sa Laurinými koláčmi a marhuľami z maminej záhrady. Laure sa na slnku začínajú rozpadať staré turistické sandále, zatiaľ sa odtrhla ľavá päta a už sú načaté aj obidve podrážky.
Do Stupavy to máme ešte zhruba trištvrte hodinku. Vychádzame z lesa a opiera sa do nás plných 33 °C. Laurine sandálky držia pokope iba silou vôle, z ľavej odpadol kus gumy a pravá sa roztrhla v strede a pravdepodobne sa celá rozpadne, len ešte nie je celkom isté, že kedy. Nakoniec vydržali až k autu. Robíme tri skupinové foto, sadáme do auta a vyrážame smerom do Bratislavy. Pekný výlet, plánovanú trasu sme prešli veľmi rýchlo a pritom sme sa ani nejako zvlášť neunavili. Tajná energia lesa asi. Paliho s Klaudiou vykladáme pri Zváračskom ústave a lúčime sa.

Čestný paroh Mladého srnca: Zase Laure. Za to, že sa jej cestou rozpadli sandále a vytrvalo išla ďalej.